Årsmöte 2020

Avgående ordförande tilldelas förtjänsttecken av nye ordföranden

2020-02-28 Vid vårt välbesökta årsmöte i Träffpunkten började vi med kaffe och semla. Innan årsmötesförhandlingarna informerade Gunilla Johansson från ÄON om det nya omsorgsboendet i Sigtuna Stadsängar. Efter den informationen startade årsmötet, som genomfördes utan några problem. Ordföranden för mötet, Erna Wallström, höll god ordning på oss. Vi valde en ny ordförande i vår förening, Gunilla Blidborg som efterträder Ulrik Wallström. Kul med en kvinnlig ordförande igen. I samband med årsmötet utdelades även förtjänsttecken. Rakel Eklund tilldelades ett för sina insatser dels i styrelsen och dels som aktivitetsansvarig i flera år. Även Ulrik Wallström tilldelades, till sin stora förvåning, ett förtjänsttecken för sina insatser i styrelsen. Normalt brukar förtjänsttecknet utdelas först årsmötet efter avslutade insatser. Men, Ulrik fortsätter dock att vara aktiv i vår förening och ingår numera i valberedningen, som sammankallande.

Dela den här artikeln: