A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö

Gemenskap & aktiviteter

Många tidningar tappar printannonser, men PROpensionären ökar

Åke Persson, chefredaktör för PROpensionären, PRO:s medlemstidning. Åke Persson, chefredaktör för PROpensionären, PRO:s medlemstidning.

Det är ingen nyhet. Nästan alla tryckta tidningar och tidskrifter tappar annonsörer. Men en titel som tvärtom ökar på printannonser är tidningen PROpensionären. "Vi har haft en fantastisk utveckling på vår printförsäljning. Målgruppen är våra 330 000 medlemmar", säger Åke Persson, chefredaktör på PROpensionären.

2019-06-10 Pensionärer är inte samma som förr. I dag har många pengar, tid och spännande intressen. Inte minst reser många och där vi ser en mycket bra utveckling, men också för kostrelaterade preparat och bilar, säger Åke Persson som är chefredaktör för PROpensionären.

I dag är ca 35% av tidningens 100 sidor annonser.
– Prenumeranterna får tidningen som en del av sitt medlemskap i PRO. Annonserna är helt koncentrerade till tidningen. Det är till och med så att vi måste tacka nej till en del annonsörer för att inte behöva göra en tjockare tidning. Det måste alltid vara en lagom mix av annons och redaktionellt, berättar Åke Persson.

Dela den här artikeln:

Vi använder cookies för att ge dig den bästa möjliga upplevelsen av vår hemsida.