Vi stödjer inte din webbläsare!

Vi rekommenderar att du uppgraderar din webbläsare för en bättre upplevelse.

Christine Cars-Ingels blir PRO:s nya förbundssekreterare. Foto: Anneli Nygårds.

Kategorier:
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Hon blir ny förbundssekreterare i PRO

Christine Cars-Ingels heter PRO:s nästa förbundssekreterare. Hon kommer närmast från Riksförbundet HjärtLung.

–När jag i tillträder som förbundssekreterare på PRO hoppas jag kunna bidra med min erfarenhet av att leda en medlemsstyrd och engagerad organisation med det driv som krävs för att påverka viktiga samhällsfrågor, säger Christine Cars-Ingels, som tillträder den 12 augusti.

Förutom generalsekreterare hos HjärtLung har Christine Cars-Ingels tidigare bland annat jobbat på studieförbundens intresseorganisation Folkbildningsförbundet, samt på Internetstiftelsen. Hennes fokus på Internetstiftelsen var att öka den digitala delaktigheten hos personer som sällan eller aldrig använder internet.

Enligt PRO:s ordförande Åsa Lindestam har inte rekryteringsprocessen varit svår:

–Christine Cars-Ingels har en bakgrund som passar oss. PRO sökte en förbundssekreterare med ledaregenskaper, folkrörelsebakgrund och erfarenhet av att leda chefer, säger Åsa Lindestam.

Läs mer om rekryteringen av Christine Cars-Ingels i PROpensionären: https://propensionaren.se/hon-ar-pros-nya-forbundssekreterare/ Länk till annan webbplats.

Text: PRO