Förening Österlövsta

Aktivitet

(Informationen här nedan är samma som på startsidan.)

Personer framför träd

Anmäl er alltid till Gunvor 076-105 21 14 för att delta i aktiviteter om inget annat uppges.

• Medlemsmöte onsdag 29 maj kl 13:00 vid Hornbergsgården i Skärplinge. Utevistelse om vädret tillåter, med korvgrillning och tipspromenad.
  • Under temat Stå stark, stå säker, förebygg fall hälsas alla seniorer som är 60+ välkomna till ett gediget program — 17 aktiviteter fr.o.m. 2 maj t.o.m. 31 maj — med fokus på balans, styrketräning och fallprevention.
    Alla aktiviteter är kostnadsfria, ingen föranmälan krävs och det bjuds på fika! Det som återstår nu i slutet av maj är:
    — 29/5 Enkel balansgympa kl 10, Pratbubblan, Nöttövägen 3, Karlholm. Arrangör: Svenska kyrkan.
    — 31/5 Balans och styrketräning kl 10-11, Björkens äldrecafé, Tierp. Arrangör: PRO Hållnäs.
    (Klicka på den här länken Pdf, 155.5 kB, öppnas i nytt fönster. för att få reda på alla detaljer.)
  • PRO-resa 13 juni går till Ängsholmens gårdsmejeri i Harbo, med ost-tillverkning och uppfödning av vattenbufflar. Avsmakning av ost, som går att köpa. Där intar vi också egen medhavd "matsäck", kaffe eller dylikt alltså, och hälsar på bufflarna.
    Resan går vidare till Gysinge där vi äter en buffè för 130:- som sätts in på Österlövstas Bg 5241-2012.
    Vi åker i privata bilar, varje bil kostar ca. 500:- som varje resenär är med och delar på.
    Avresa från ICA-parkeringen i Skärplinge kl 9:30.
    Anmälan till Annette Eriksson senast 8 juni tele 0294-10593.
  • Boulen spelas i Tierp måndagar 10,00. (Seriestart 13/5, enligt fastlagt schema, DM Öregrund 24/5.)
  • Det blir festival i Säterdalen 15 augusti — mer info kommer.
  • Pyssel och prat träffar kommer att vara även under hösten 2024 kl 13:00 i Hornbergsgården, till självkostnadspris för att täcka hyra och förtäring.
  • Medlemsmöte 11 september kl 13:00 Hornbergsgården.
  • PRO-friluftsdag 2 oktober (tid och plats ännu ej planerat).
  • Medlemsmöte 6 november 13:00 Hornbergsgården.
  • Julbord/tallrik 7 december(tid och plats ännu ej planerat).

Anmälan till de aktiviteter vi har görs till Gunvor, 076-105 21 14. VÄL MÖTT på våra möten!