Förening Vendel

Här hittar du ett utbud av lokala och regionala förmåner och rabatter som gör livet som pensionär lite billigare och intressantare.

Möbelmästarna Foto: Janne Öhrling

I medlemskapet ingår också en mängd förmåner och rabatter som du kan ta del av, både lokala och regionala och glöm inte seniorrabatten som alla får nyttja i en del av affärerna.

Lokala medlemsförmåner

7% hos Örbyhus Möbelaffär

7% hos Örbyhus Färg & Tapet

Vid uppvisande av PRO medlemskort så kostar en lunch 85:- i stället för 129:-. Man får då även ett kort som bockas av varje gång, efter 9 gånger så får man 1 lunch gratis. Man får ta med en vän utan att de frågar om medlemsskap för vännen.

PRO-rabatt:
17 procents rabatt gäller mellan den 1:a och 27:e varje månad.
Se mer under PRO Mervärde nedan

Seniorrabatter

SENIORRABATT:
5 procents rabatt 2 valfria dagar på ICA Örbyhus, gäller måndag till söndag.
Onsdagar 5 procents rabatt på ICA Tierp, gäller ej på extrapriser.

SENIORRABATT:
Nytt bonussystem på tisdagar, 5 procents rabatt: gäller EJ på varor som är rabatterade eller nedsatt pris på.

Det här får du som medlem i PRO

Bli en del av gemenskapen med cirka 270 000 medlemmar. Ta del av ett brett utbud av aktiviteter över hela Sverige. I medlemskapet ingår också en mängd förmåner.

- 8 nummer av PRO pensionären

Som medlem får du Sveriges största tidning för pensionärer - PROpensionären!

- PRO Folkhögskola Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kanske är det nu det är dags att gå den där skrivarkursen, bättra på engelskan eller slipa ordentligt på golftekniken?

- Kostnadsfri datasupport bara för medlemmar

Som medlem har du tillgång till PRO:s egen datasupport. Supporten är öppen varje vardag kl. 8 - 18 och är helt kostnadsfri. Kontakt: 0771-171 171

- Rabatt på utlandsresor Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

PROmedlemsresor är PRO:s egen resebyrå. I vårt utbud finns resor som passar olika intressen och plånböcker, med allt från aktiva resor till solsemestrar.

- Förmånliga försäkringar

Genom PRO Försäkringar kan du som medlem teckna fem olika försäkringar som är skräddarsydda efter dina förutsättningar och önskemål.