Förening Bureå

PRO Bureå hade den 26 mars medlemsmöte och i ordförandes frånvaro så hälsade vår studieorganisatör Majvor Lundmark ett 80 tal medlemmar välkomna. Ett särskilt välkomnande till Marcus Nyström som underhöll oss istället för Frida Lundmark som fått förhinder. Majvor delgav medlemmarna information från styrelsen och därefter bjöd Marcus Nyström på bra musik och trevligt mellansnack. Han sjöng låtar från bland annat Mikael Wiehe, Elvis, Euskefeurat och Cornelis Vreeswijk, avslutade med Ted Gärdestads ”Himlen är oskyldigt blå”. Medlemmarna bjöds på gott fika innan reseledare Carin Karlsson presenterade Alf Nossmyr som tillsammans med henne skall ordna resor för oss, bl a informerade hon om en hemlig resa den 4 juni. Anmälningar tas upp vid nästa medlemsmöte den 23 april. Innan mötet avslutades drogs lotterivinster. Vid nästa möte kommer familjejuristen Peter Marksen och berättar om bl a framtidsfullmakter.

I samarbete med ABF

Irene Öhgren