Förening Rönnby

Trivselträff 17 april 2024

Trubadur Simon Ludvigsson

Populär musikquiz på Trivselträff

PRO Rönnbys månatliga Trivselträff den17 april på Mötesplats Rönnby hade musikquiz på programmet. Ett drygt 50-tal seniorer hade samlats för att testa sina musikkunskaper. För musikquizen svarade trubaduren Simon Ludvigsson, som faktiskt bott på Rönnby. Simon är också känd för att ha deltagit i Sveriges Radios tävling Svensktoppen nästa där han 2014 vann finalen i Västmanland med låten Gotta get to love you.

Medlemmarna placerades runt småbord och tävlade gruppvis. Det gör också att det blir lättare för deltagarna att knyta an till varandra och diskutera olika svarsalternativ. En sådan här aktivitet stärker inte bara gemenskapen inom gruppen utan ger också möjlighet till mycket skratt och trevliga samtal.

Trubaduren Simon hade satt ihop frågor som spände över olika musikgenrer och genom hela musikhistorien där både ny och gammal musik från visor, schlager och filmmusik var representerade. I slutändan var det två grupper som visade ha mycket goda musikkunskaper där det bara skiljde några få poäng mellan ettan och tvåan. Priser delades ut till de fyra bästa lagens medlemmar.

Som vanligt serverades kaffe och smörgås under pausen samt därefter lotteridragning. Simon fortsatte sedan att spela och sjunga och fick också med sig medlemmarna att deltaga i lite allsång. För att medlemmarna ska kunna delta fullt ut, oavsett hörförmåga anlitar PRO Rönnby alltid skrivtolkar som är en ovärderlig och uppskattad service på mötena.

Bild: Trubadur Simon Ludvigsson Foto: Lars-Åke Tallberg

Text: Gerd Olsson