Förening Kinna
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Cykelkulturvecka i Leksand 4-9/8

Ämne: Tips på evenemang som främjar hälsa

Hej,

Jag är projektledare på Cykelfrämjandet och vill gärna tipsa era medlemmar om vårt evenemang Cykelturveckan som i år äger rum i Leksand med omnejd 4-9 augusti. Cykelturveckan samlar cyklister, medlemmar, vänner och nyfikna på nya orter varje år för att cykla och upptäcka i gemenskap. Det här året firar Cykelturveckan 40-årsjubileum och vi vill gärna bjuda in fler att vara med på denna härliga vecka! Leksands folkhögskola är utgångspunkt för evenemanget där möjlighet finns att bo och äta tillsammans. Varje dag finns kortare och längre cykelturer att välja mellan och på kvällarna samlas deltagarna för aktiviteter. Vi samarbetar också med Leksands egna cykelevenemang Leksandsrundan. Cykelturveckan är ett evenemang som bidrar till upptäckarglädje , social samvaro och en bra dos motion! Om ni tror att detta är ett evenemang som skulle passa era medlemmar så får ni gärna sprida det. Vill ni ha informationsmaterial ni kan skriva ut skickar vi gärna det. Mer information hittar ni på: https://cykelframjandet.se/cykelturveckan/ Länk till annan webbplats.

Cykelfrämjandet är en ideell förening som jobbar för bättre, säkrare och mer attraktiv cykling.

Hör gärna av er om ni har frågor eller andra funderingar. Hoppas på att höra från er!

Med vänliga hälsningar

Linda Hansson