Förening Tumba

Årsmötet den 18 mars 2024

Årsmötet hölls i Segersjö Folkets Hus och inleddes med lite musik medan vi samlades. Vi blev 54 medlemmar (plus 2 via fullmakt) som samlades, så alla dukade bord fylldes. Musikanterna spelade välkomnande. Musikerna träffas i en studiecirkel inom PRO och övar troget. Under väntetiden kunde man läsa verksamhetsberättelsen och känna sig förberedd. Valberedningen hade förberett alla val, även ordförande och sekreterare för mötet.

Till mötesordförande valdes Robert Aslan och som sekreterare utsågs Bengt Andersson. Och de ledde mötet med den äran! Verksamheten för år 2023 godkändes, men tänk att vi missat att skriva om vår dag i Seniorveckan. Då grillade vi korv, gick en liten tipsrunda och provade på boule! Den ekonomiska berättelsen och revisionsberättelsen godkändes och styrelsen fick ansvarsfrihet. Och efter det blev det fika och mer musik!

Mötet återupptogs efter fika pausen och då började valen till olika funktioner. Som kassör valdes åter Els-Mari Eliasson, som sekreterare Monica Granberg och som ledamot Kjell Lundin. Som suppleant valdes Bo Jansson och Lotta Arnesson. Resten ledamöter har ett år kvar. Revisor Yngve Wikström och revisorsersättare Jan Stenberg och Ingrid Fellevik. Så till val av valberedning, Jan Karlsson (sammankallande) Nils Ahlman och Mats Hägglund. Efter detta val antog mötet en verksamhetsplan för 2024.
Så var ögonblicket inne då avtackningarna skulle ske. Trotjänarna Kari Strömgren Gerhardsson och Ing-Marie Lindskog kallades fram av ordförande Steinar Holmström i tur och ordning. De fick varsin vacker bukett, men det viktigaste var de förtjänsttecken de fick för allt arbete de utfört för PRO Tumba. Applåder och hurrarop! De övriga som avgick från styrelsearbetet avtackades också, Britt-Louise Karlsson fick blommor och Kjell Drotz och Maj Kron Nilsson avtackas senare. Den viktiga gruppen som också fick blommor var kaffegruppen, Marianne Olovsson och Ann-Marie Bomster Andersson, Britt-Louise hade redan fått en bukett. Ännu en grupp som avslutade sitt arbete var valberedningen och de var Ove Persson (sammankallande), Gertrud Karlsson och Inga-Britt Rova. Blommor till dem också! Presidiet fick vänta tills mötet var avslutat. Först var det dragning i lotteriet, och några fick gå fram flera gånger och hämta vinster! Applåder till alla och ett tack för ett mycket väl genomfört årsmöte! Nu finns protokollet från årsmötet HÄR Pdf, 18.2 kB.