Förening Tumba

Pub-träff den 18 januari 2024

En pub-träff blev årets första aktivitet 2024. Det lockade många medlemmar!
I köket fanns Kari och Marianne och gjorde tre olika sorters wraps, varav en vegetarisk. Där fanns också Mats och Steinar, som tog upp beställningar och såg till att rätt belopp kom in på swishkontot till PRO. Inga sura miner i kön, tvärtom. Det var trångt i lokalen och extra stolar fick bäras in, men en yta måste lämnas fri till musikerna. Och de var Heike och Anders Gustafson, som kallar sig "Vismust". De skulle ha varit med vid ett tidigare tillfälle, men var då sjuka. Steinar måste lämna köket för att välkomna musikerna och alla gästerna. Han tog också hand om fodralen till alla deras instrument, bl. a. till en ståbas!
Så började Heike med att läsa en sprakande vers ur Fredmans epistlar! Sedan följde sång och musik av olika slag och med olika instrument. En hel del underfundiga texter på visor som framfördes var skrivna av dem själva. De var uppskattade. Som avslutning fick vi vara med och sjunga "Sånt är livet". Kul!
När "Vismust" sagt farväl övertog Steinar med ett quiz. Flaggor och Nationalsånger. Där gick vi bet, ingen fick alla rätt. Den som var bäst, igen, var Annika och hon fick en chokladask.
Vid nästa quiz vill jag stå nära Annika, men hon kanske inte visar sina svar! Dessutom får jag inte äta choklad, surt sa räven! GC